معماری اسلامی را میتوان متشکل از سبکهای معماری بناهای مربوط به اسلام دانست. این سبک تمامی شیوههای مذهبی و غیر مذهبی معماری، از زمان صدر اسلام تا حال حاضر را در بر میگیرد. در این مطلب با دانلود 18 پاورپوینت معماری اسلامی تخصصی و کمیاب در خدمت شما خواهیم بود.
در وهله نخست معماری اسلامی تحت تأثیر معماری رومی،بیزانسی، ایرانی، بینالنهرینی و دیگر سرزمینهای فتح شده توسط مسلمانان قرار داشت.
به عبارت دیگر، فتح سرزمینهای مختلف توسط مسلمانان، معماری اسلامی را تا حد زیادی دستخوش تغییرات مبتنی بر هنر معماری آن منطقه نمود که با سبکی تکامل یافته و جدید به چشم میرسید. گسترش اسلام در ناحیه جنوب شرقی آسیا، معماری اسلامی را تا حد زیادی تحت تأثیر معماری چین و هندوستان قرار داد.
معماری مسجد، به عنوان مکان عبادت و ارتباط با خداوند، در سطح جهانی متنوعیت زیادی دارد و بر اساس سبکها و فرهنگهای مختلف، متنوع است. در طول تاریخ، انواع مساجد به شکلها و طرحهای مختلفی بنا نهاده شدهاند، هر کدام با جزئیات منحصر به فرد خود.
مسجدها در بیشتر موارد دارای صحن و حیاط هستند که مکانی برای جمع شدن نمازگزاران و انجام مراسمهای دینی است. صحن به عنوان فضای مرکزی و اصلی مسجد در نظر گرفته میشود و حیاط نیز به عنوان فضای بیرونی و محیطی برای مردم در طول روز و بازههای غیرنمازی استفاده میشود.
رواقها نیز به عنوان سازههای پوششدار و محافظ در اطراف صحن مسجد، ایجاد میشوند. آنها علاوه بر حفظ نمازگزاران در حالتی که از آب و هوا تحت تأثیر قرار دارند، فضاهایی برای استراحت و تعامل اجتماعی نیز فراهم میکنند.
ایوانها نیز به عنوان سازههای پوششدار و طبقهبندی شده، در ورودیها و دریچههای مسجد وجود دارند. آنها فضایی برای استقبال و ارتباط با جامعه خارج از مسجد فراهم میکنند و همچنین برای بهرهگیری از نور و تهویه مناسب در فضای داخلی استفاده میشوند.
منارهها نمادی از مسجد هستند و معمولاً در قسمتهای بالایی مسجد قرار میگیرند. آنها به عنوان نشانههای شهری و جهانی از وجود مسجد استفاده میشوند و برای راهنمایی و اعلانات دینی نیز به کار میروند.
گنبدها نیز به عنوان پوششهای محراب و فضای داخلی مسجد استفاده میشوند. آنها علاوه بر ایجاد زیبایی و ارزش هنری، نقطه مرکزی برای تمرکز نمازگزاران در داخل مسجد هستند.
دانلود 16 پاورپوینت معماری اسلامی
فایل یک – پاورپوینت معماری اسلامی – مسجد
پاورپوینت – 53 اسلاید
فایل دو – پاورپوینت معماری مساجد
پاورپوینت – 35 اسلاید
فایل سه – عناصر در معماری اسلامی
پاورپوینت – 42 اسلاید
فایل چهار – پاورپوینت آشنایی با معماری اسلامی – حمام ها
پاورپوینت – 72 اسلاید
فایل پنج – پاورپوینت آشنایی با معماری اسلامی – گرمابه
پاورپوینت – 41 اسلاید
فایل شش – پاورپوینت معماری جهان اسلام – آناتولی ترکیه
پاورپوینت – 53 اسلاید
فایل هفت – پاورپوینت معماری اسلامی در ترکیه
پاورپوینت – 49 اسلاید
فایل هشت – پاورپوینت معماری اسلامی در مصر
پاورپوینت – 48 اسلاید
فایل نه – آشنایی با معماری اسلامی
پاورپوینت – 64 اسلاید
فایل ده – پاورپوینت معماری اسلامی دوره قاجاریه
پاورپوینت – 50 اسلاید
فایل یازده – نقوش برجسته در معماری اسلامی
پاورپوینت – 76 اسلاید
فایل دوازده – پاورپوینت معماری اسلامی – طاق و قوس
پاورپوینت – 75 اسلاید
فایل سیزده – پاورپوینت معماری اسلامی – سبک خراسانی
پاورپوینت – 93 اسلاید
فایل 14 – پاورپوینت معماری اسلامی – سبک اصفهانی
پاورپوینت – 100 اسلاید
فایل 15 – پاورپوینت معماری اسلامی – سبک خراسانی
پاورپوینت – 43 اسلاید
فایل 16 – پاورپوینت معماری اسلامی ایرانی
پاورپوینت – 39 اسلاید
دانلود 16 پاورپوینت معماری اسلامی
سرفصل های گفته شده در 16 پاورپوینت :
معماری مسجد
انواع مساجد
صحن و حیاط مسجد
رواق، ایوان، مناره، گنبدها، محراب
کتیبه ونورگیرها
معماری مسجد درسبکهای ایرانی
سبک آذری
مسجد کبود تبریز یا جهانشاه
سبک اصفهانی
مسجد شیخ لطف الله اصفهان
صحن و حیاط
ایوان
شبستان
رواق
حجره
بررسی تاریخچه احداث حمام
فضاهای حمام همچون پاچال
سربینه
میاندار،گرمخانه، دستک، کریز، خزینه، گلخن
تقسیم بندی فضاها در حمام
تاثیر اقلیم بر حمام
نورگیری در حمام
تامین حرارت حمام
تهویه در حمام
مصالح در حمام
تزئینات حمام
حمام در ادوار مختلف تاریخ
بررسی حمام فین کاشان
بررسی حمام گنجعلی خان کرمان
حمام خسرو آقا اصفهان و …
معماری اسلامی ترکیه
مصر و عراق،پیشنیه تاریخی ترکیه
تاریخ ترکیه قبل و بعد اسلام
معماری امپراتوری عثمانی
مدارس عثمانی
بازار، مساجد ترکیه
مطالعه موردی آناتولی ترکیه
مناره، مدرسه، آرامگاه
کاروانسرا و کاخ
معماری مساجد
اصول معماری ایرانی
معرفی برخی آثار معماری ایرانی
سبک معماری خراسانی
سبک معماری رازی
سبک معماری آذری
سبک معماری اصفهانی
معرفی بناها و شاخصه های معماری قاجاریه
شمس العماره
خانه بروجردی ها
خانه اتحادیه
پل ابریشم
کاخ سلیمانیه
دروازه پیر شبیب جهرم
گرند هتل
تکیه دولت
میدان مشق باغ ملی
برج ناقوش
مواد و مصالح
بیان ویژگی های معماری دوره قاجاریه
نقوش برجسته در آپادانا شوش
تخت جمشید
نقش برجسته های دوره اشکانی
نقش برجسته های دوره ساسانی
تاریخ پیدایش قوس
قوس تخت
قوس هلالی
قوس کمانی
قوس خنچه
قوس برنخشی
قوس نعل اسبی
قوس نیم دایره
قوس مدور و قوس تیز
انواع طاق ها
طاق های آهنگ
کامبو
چهاربخش
خواچه پوش
ویژگی های این نوع سبک معماری
بررسی چندین نمونه و تحلیل آنها
آرامگاه های برجی و میل ها
- تعداد فایل : 16 پاورپوینت – جمعا 933 اسلاید
- قیمت : 233/000 تومان
در صورت هرگونه مشکل با شماره 09307490566 تماس بگیرید
معماری مسجد در سبکهای ایرانی نیز دارای ویژگیهای خاصی است. در سبک آذری، معماری مسجدها به شکلهای هندسی و هندسهای طراحی میشود و استفاده از فرمهای هندسی منحصر به فرد برجسته است. مسجد کبود تبریز یا جهانشاه یکی از نمونههای مشهور معماری سبک آذری است.
در سبک اصفهانی نیز، معماری مسجدها با استفاده از کاشیکاریهای فراوان و زیبا به شکلگیری میپردازد. سجد شیخ لطف الله اصفهان نمونهای از معماری سبک اصفهانی است که با استفاده از کاشیکاریهای منحصر به فرد در دیوارها و ستونها، توجه بسیاری را به خود جلب میکند.
صحن یک فضای باز در داخل معماری مسجد است که به عنوان محل اجرای نمازها و تجمع مردم در زمانهای نماز استفاده میشود. حیاط نیز فضایی بزرگتر از صحن است که معمولاً به عنوان فضای اجتماعی و جمعیتی استفاده میشود. ایوان یک فضای باز است که با سقفی مستطیل شکل و ستونهای عمودی احاطه شده است. ایوان در معماری اسلامی به عنوان یک فضای اجتماعی و همچنین ورودی اصلی به ساختمان استفاده میشود.
رواق یک ساختمان با پلان بلند و باریک است که ستونهای عمودی و یا همراه با سقفهای کشیده دارد. رواق در اطراف صحن یا حیاط مساجد قرار میگیرد و به عنوان یک فضای پرستش و نماز به کار میرود. حجرهها در معماری اسلامی به فضاهای کوچک و بسته اشاره دارند که به عنوان اتاقهای خصوصی برای عبادتکنندگان و امام جماعت استفاده میشوند.
حمام در معماری اسلامی یکی از عناصر مهم و جذاب است که نقش مهمی در فرهنگ و زندگی اجتماعی دارد. حمام در اصل به عنوان یک مکان بهداشتی و تمیزی برای انجام روزمرههای آبی مورد استفاده قرار میگرفت، اما به تدریج تبدیل به مکانی شد که در آن علاوه بر تمیزی و بهداشت، مردم به استراحت، تفریح و اجتماع پرداختند.
معماری حمام در اسلامی به صورت خاصی طراحی و ساخته میشود تا نیازهای فیزیکی و روحی کاربران را برطرف کند. در حمامهای اسلامی، عناصری مانند استفاده از آب، نور، فضاهای گرم و خنک و طرحهای زیبا در کاشیکاری و معماری بکار میرود.
حمامهای اسلامی معمولاً شامل صحنهای بزرگ با سقف بلند و ستونهای زیبا است که نور طبیعی را به داخل مکان هدایت میکند. اتاقهای مختلف حمام شامل سالنهای خنک و گرم، حوضچههای آب سرد و گرم و محلهایی برای استراحت و آرامش هستند.
استفاده از کاشیکاریهای زیبا و نماهای هندسی در دیوارها و سقفها از ویژگیهای معماری حمامهای اسلامی است. این کاشیکاریها نه تنها زیبایی و جلوهای خاص به حمام میبخشند، بلکه از نظر عملکردی نیز نقش مهمی در حفظ حرارت و ایجاد جریان هوای مناسب در داخل حمام دارند.
به طور کلی، معماری حمامهای اسلامی به خوبی نیازهای فیزیکی و روحی انسانها را در نظر میگیرد و با استفاده از عناصر معماری مناسب، فضاهایی را برای آرامش، رفاه و استراحت فراهم میکند.
ترکیه دارای تاریخی بسیار غنی در حوزه معماری اسلامی است. یکی از برجستهترین نمونهها در ترکیه، مسجد آیا صوفیا در استانبول است که در دورهٔ بیزانسی به عنوان کلیسای مقدس سوفیا شناخته میشد و پس از تبدیل به مسجد در دورهٔ عثمانی نیز به عنوان یکی از جواهرات معماری اسلامی شهرت دارد. نمای خارجی آیا صوفیا بهواسطهٔ کوپولهای بزرگ و طرحهای کاشیکاری زیبا و همچنین نمای داخلی با آرایش هندسی و طرحهای فراوان، تماشاگران بسیاری را جذب میکند.
عراق نیز دارای تاریخ و فرهنگ غنی در زمینهٔ معماری اسلامی است. یکی از نمونههای برجسته معماری اسلامی در عراق، مسجد و منارهٔ سامرا است. این مجموعه معماری که در شهر سامرا واقع شده است، شامل یک مسجد بزرگ و منارهٔ زیبا با پیچدار بلند است که از نمونههای منحصربهفرد معماری اسلامی به شمار میرود.
مصر نیز دارای آثار معماری اسلامی فراوانی است. یکی از مهمترین نمونهها، مسجد الأزهر در قاهره است که به عنوان یکی از مراکز آموزش و فقه در جهان اسلام شهرت دارد. معماری مسجد الأزهر با استفاده از کاشیکاریهای زیبا و طرحهای هندسی منحصربهفرد، توجه بسیاری را به خود جلب میکند.
در کل، معماری اسلامی در ترکیه، عراق و مصر با استفاده از عناصر هندسی، کاشیکاری، پیچیدگیهای سازهای و استفاده از منابع محلی، زیبایی خاصی را به هر یک از این کشورها میبخشد. آثار معماری اسلامی در این مناطق نمونههای بینظیری از هماهنگی بین فرهنگ و معماری را نشان میدهند و بر ارتباط نزدیکی که بین معماری و اسلام به وجود آمده است، تأکید میکنند.
معماری اسلامی، یکی از شاخههای برجسته و گرامیداشتنی هنر و معماری در تاریخ بشر است. این سبک معماری، شکوه و زیبایی اسلام را با الهام از اصول و ارزشهای دینی و فرهنگی آن، در طراحی و ساختمانها به نمایش میگذارد. معماری اسلامی، با شروع قرن هفتم میلادی در شبه قاره عرب و پس از آن گسترش یافته و به عنوان یکی از مهمترین و شناختهشدهترین سبکهای معماری در سراسر جهان تلقی میشود.
معماری اسلامی به عنوان یک سبک منحصر به فرد، برای خود الگوها و الهامبخشیهای خاصی دارد. یکی از ویژگیهای بارز این سبک معماری، استفاده بینظیر از هندسه و طرحهای هندسی در طراحی و آرایش معماری است. الگوها و نقشهای هندسی مانند خطوط، خمیدگیها، شبکهها و طرحهای هندسی منظم در نماها، آجربندیها، کاشیکاریها و سقفها به چشم میخورند و زیبایی خاصی به ساختمانها میبخشند.
عناصر معماری اسلامی نیز به صورت کلی شامل صحن و حیاط، ایوان، رواق، حجره، مناره، گنبد و محراب میشوند. این عناصر با هنر و دقت بالا طراحی و در ساختمانهای معماری اسلامی به کار گرفته میشوند. صحن و حیاط به عنوان فضاهای مهم در بناهای مسجدی و دیگر ساختمانهای اسلامی شناخته میشوند و به عنوان مرکز فعالیت و تمرین مذهبی و اجتماعی در نظر گرفته میشوند. ایوان نیز به عنوان فضای باز و سرپوشیده در معماری اسلامی شناخته میشود و میتواند به عنوان محل استراحت، تحصیل و اجتماعی استفاده شود.
رواق نیز به عنوان یکی از ویژگیهای بارز معماری اسلامی مورد استفاده قرار میگیرد. این سازهها به صورت ستونها و ستونهای مجتمع به هم پیوسته شکل گرفته و میتوانند محل پذیرایی و عبور و مرور افراد باشند. منارهها نیز به عنوان سازههایی بلند و ممتاز در معماری اسلامی به کار میروند و به عنوان نمادهای دینی و مرجعی برای هدایت مسلمانان به نماز و عبادت استفاده میشوند.
گنبدها نیز به عنوان پوششهای منحصر به فرد بر روی ساختمانها در معماری اسلامی جای دارند. این گنبدها به صورت کروی یا همراه با طرحهای هندسی منظم بر روی بناها قرار میگیرند و به آنها زیبایی و شکوه ویژهای میبخشند. محراب نیز به عنوان نمادی از معماری اسلامی در بناهای مسجدی و ساختمانهای مذهبی به کار میرود و نقطه مرکزی و مقدسی در فضای داخلی ساختمان را نمایان میسازد.
دوره قاجاریه در تاریخ معماری اسلامی ایران میانه (قرن ۱۸ و ۱۹) قرار داشته است. این دوره به نام خاندان قاجار که بر ایران حکومت میکردند، نامگذاری شده است. معماری قاجاریه تأثیراتی از معماری پیشین ایرانی، اسلامی و اروپایی را در بر داشته است و یک ترکیب منحصر به فرد از این عناصر را در خود نمایان میسازد.
در دوره قاجاریه، معماری اسلامی ایران با استفاده از المانهای متنوعی مانند کاشیکاری، مینیاتور، سنگکاری، حکاکی و نقاشی، به آفرینش بناهایی با شکوه و زیبایی میپرداخت. از جمله ویژگیهای معماری قاجاریه میتوان به مصالح سنتی مانند آجر، سفال، سنگ و چوب، استفاده از آرایشهای مختلف نماها، برجستگیها و حاشیههای تزئینی، تراشهای هندسی و گلدستهها، سقفهای شیبدار، گنبدها و منارهها، حیاطهای بزرگ و باغهای زیبا اشاره کرد.
معماری مساجد نیز در دوره قاجاریه به ویژه توجه ویژهای به خود نمایی، دیکوراسیون داخلی و استفاده از کاشیکاریهای زیبا داشت. مسجد شیخ لطفالله در شهر اصفهان یکی از نمونههای بارز معماری مسجد در دوره قاجاریه است که طراحی و ساخت آن در دوران حکومت ناصرالدین شاه قاجار انجام شده است.
معماری قاجاریه در ایران به دلیل تأثیرات فرهنگی و سیاسی خارجی و داخلی، از جمله تأثیرات اروپایی، نقش مهمی در تحول و تغییرات معماری اسلامی داشت. این دوره معماری تنوع و ثروت زیادی را به جاگاه خود اضافه کرد و به تأسیس مدارس معماری و فضاهای شهری پویا در ایران کمک کرد.
نقوش برجسته در معماری اسلامی معمولاً با استفاده از المانهای هندسی، مانند خمیدگیها، خطوط منحنی، دایرهها، خم شکنها و شکلهای هندسی دیگر ساخته میشوند. این نقوش برجسته در تزئینات دیوارها، دربها، نمای ساختمانها، منارهها، گنبدها و دیگر اجزای معماری استفاده میشوند.
نقوش برجسته در معماری اسلامی دارای ارزش هنری و دینی بوده و به عنوان عنصری مهم در زیباسازی بناها مورد استفاده قرار میگیرند. این نقوش به واسطه طرحها و تنوعی که در آنها استفاده میشود، به ساختمانها زیبایی و تنوع بخشیده و آنها را از بقیه ساختمانها متمایز میکنند.
نقوش برجسته در معماری اسلامی به طور گسترده در مناطقی مانند خاورمیانه، شمال آفریقا، هند و پاکستان و مناطق دیگری که تحت تأثیر فرهنگ اسلامی بودهاند، مشاهده میشوند. این نقوش از زمانی که در معماری اسلامی شکل گرفتهاند، همچنان به عنوان یکی از عناصر مهم در طراحی و زیباسازی بناها استفاده میشوند و تا به امروز بر جا ماندهاند.
طاق و قوس یکی از برجستگیهای مهم معماری اسلامی است که به طور گسترده در ساختمانها و بناهای اسلامی مورد استفاده قرار میگیرد. این عنصر معماری با استفاده از خمیدگیها و قوسهای متنوع، ساختمانها را زیبا و شکوهمند میسازد و آنها را از ساختمانهای دیگر تمایز میدهد.
طاق و قوس در معماری اسلامی به صورت معمول در دروازهها، پنجرهها، گنبدها، منارهها، محرابها و سایر اجزای ساختمانی استفاده میشود. طرحهای مختلف طاق و قوس میتوانند از خمیدگی ساده تا خمیدگی پیچیده و فراوان داشته باشند. این عنصر معماری، علاوه بر زیبایی و ظاهری فرمی که به ساختمان میبخشد، نیز نقشی در تقویت و پایداری ساختمان دارد.
طاق و قوس در معماری اسلامی نمادگرایی و هنر اسلامی را به خوبی بیان میکند. این عنصر با توجه به استفاده از خمیدگیها و قوسهای منحنی، حس توانایی، هماهنگی و توازن را در ساختمانها به مخاطبان القا میکند. همچنین، طاق و قوس در معماری اسلامی نشان دهنده عمق و ابعاد فرهنگ و هنر اسلامی است و به عنوان یکی از عناصر تشریفاتی و مهم در طراحی ساختمانهای دینی و مذهبی به کار گرفته میشود.
طاق و قوس در معماری اسلامی نمادی از هنر و فلسفه اسلامی است که در ساختمانها به تراز و هماهنگی با سایر عناصر معماری استفاده میشود. این عنصر معماری در ساختمانهای اسلامی میزان ابتکار و خلاقیت معماران را نشان میدهد و به آنها امکان میدهد تا از فرمها و الگوهای متنوعی استفاده کنند تا ساختمانها را به یک آثار هنری زیبا و منحصر به فرد تبدیل کنند.
سبک معماری اصفهانی به عنوان یکی از غنیترین و زیباترین سبکهای معماری ایرانی محسوب میشود که در دوران صفویه در اصفهان و نواحی اطراف آن شکوفا گردید.
ویژگیهای اصلی این سبک شامل استفاده از کاشیهای رنگارنگ، آرایشهای معماری بافته شده، استفاده از گلیمهای زیبا و حکاکیهای هنرمندانه بر روی ساختمانها میباشد. از جمله مهمترین خصوصیات این سبک معماری میتوان به استفاده از آجر سفالگری، چوب، سنگ و مرمر اشاره کرد که به همراه هماهنگی آراستگیهای هنری جلب توجه مخاطبان را به خود میکشد.
برخی از نمونههای برجسته سبک معماری اصفهانی شامل عباسیه، علی قپوقیه، و مسجد شیخ لطفالله نوری هستند. این ساختمانها نه تنها نمایانگر تنوع و تاریخچه هنر معماری ایران هستند بلکه نمایانگر استعداد و تخصص هنرمندان و معماران آن دوران میباشند. تحلیل این نمونهها نشان میدهد که هر یک از آنها به نحوی خاص الهام گرفته از فرهنگ و هنر محلی و با توجه به نیازهای عملی و مذهبی مردم آن دوران طراحی شدهاند.
سبک معماری رازی نیز به عنوان یکی از شاخههای مهم معماری اصفهانی مطرح است. این سبک معماری مختصر و زیبا با استفاده از کاشیهای چینی، فلزات نرم، و سنگهای گرانبها تزئین شده و بافتی هنری و زیبا ایجاد میکند. عناصر هنری در این سبک معماری به شکلی هماهنگ به یکدیگر تلفیق شدهاند تا یک آثار هنری چشمگیر و ماندگار ایجاد شود.
آرامگاههای برجی و میلها نیز جزء بخشهای مهم سبک معماری اصفهانی به حساب میآیند. این ساختمانها با ارتفاعات بلند و برجی، بافتهای زیبا و تزئینات هنری جلب توجه مخاطبان را به خود میکشند. معماران اصفهانی در ایجاد آرامگاههای برجی به شیوههایی نوین از سنگ و آجر استفاده کردهاند که این ابتکارات هنری نه تنها جلوه زیبایی به این ساختمانها بخشیده بلکه نشان از استعداد و کمالگرایی هنرمندان اصفهانی در زمینه معماری دارد.
به عنوان نتیجهای از بحث ما درباره معماری اسلامی، میتوان گفت که این سبک معماری، تنوع و زیبایی زیادی دارد و در مناطق مختلف جهان، با توجه به شرایط جغرافیایی و فرهنگی محل قرارگیری، به صورت خاص خود شکل گرفته است. در معماری اسلامی، عناصری نظیر طاق و قوس، نقوش برجسته، صحن و حیاط، رواق، حجره و بسیاری دیگر به کار گرفته شدهاند تا ساختمانها به زیبایی و شکوه بیشتری دست یابند.
این سبک معماری نه تنها به تمایز بصری و ظاهری ساختمانها تاکید دارد، بلکه به ترکیب هنر، آرامش و احساس عمق در طراحی فضا نیز اهمیت میدهد. معماری اسلامی نشان از ذوق و ذوبان دست انسان در هم آمیخته شدن با معنویت و تقوا دارد.
همچنین، سبکهای خراسانی، اصفهانی و رازی در معماری اسلامی نمونههایی است که بیانگر تنوع و بارزی در این سبک معماری میباشند. هرکدام از این سبکها، با ویژگیها و تمایزهای خود، به تاریخچه و فرهنگ منطقهای که در آن شکل گرفتهاند، ارتباط عمیقی دارند.
در نهایت، معماری اسلامی با ترکیبی از هنر، دین، فرهنگ و معنویت، به طراحی و ساختماندهی فضاهای زیبا و آرامش بخش میپردازد و به عنوان یکی از عناصر فرهنگی و هنری مهم جامعههای اسلامی، در بسیاری از کشورها تا به امروز زنده و پویا است.
در صورت هرگونه مشکل با شماره 09307490566 تماس بگیرید